Salou acollirà del 21 al 24 de juny una nova edició de la Salou ESEI Cup 2026, un torneig internacional de futbol base que convertirà la capital de la Costa Daurada en punt de trobada de centenars de joves futbolistes procedents de diferents comunitats autònomes i països.
La competició ha estat presentada aquest dilluns al migdia i reunirà equips masculins i femenins en les instal·lacions del Mediterranean Sport Hub, un dels complexos esportius especialitzats en futbol més importants d’Europa, amb 13 camps de joc concentrats en un mateix recinte.
Organitzada per ESEI Events, la Salou ESEI Cup tornarà a combinar esport, convivència i projecció internacional, consolidant-se com una de les cites destacades del calendari estival del futbol formatiu.
La presentació ha comptat amb la presència del vicepresident del Patronat Municipal de Turisme de Salou, Hèctor Maiquez, el regidor d’Esports, Yeray Moreno, el director comercial d’ESEI, Fernando Luque i el director comercial de Viajes Olympia, José Luís Túnez.
Luque ha detallat que entre els clubs participants figuren equips de prestigi i amb una consolidada trajectòria en el futbol base, com el FC Barcelona, el Rayo Vallecano, el Madrid CFF, el CD Miraflores de la Sierra, el Atlético Fátima, el DUX Logroño o el CD Lezkairu, entre d’altres.
El director comercial també ha posat l’èmfasi en la participació de 38 clubs femenins, com el Madrid CFF, el CD Rotxapea, la UD Paterna, el DUX Logroño i el Futgo Talent Menorca, reforçant l’aposta de l’organització per la promoció del talent femení.
La dimensió internacional de la competició quedarà reflectida amb la participació dels equips CCL United, procedent del Canadà, i Marvelous, dels Estats Units, que se sumaran a una representació esportiva que reunirà jugadors de diferents procedències en un mateix escenari.
Hèctor Maiquez ha remarcat que productes com aquests “som molt ben valorats tant pel ciutadà com pel Patronat de Turisme”, ja que ajuden a diversificar l’oferta d’un municipi turístic. A més, el vicepresident ha recordat que Salou té cinc certificacions esportives i l’aposta “és seriosa i l’incrementarem”.
Per la seva part, Yeray Moreno, ha assegurat que aquesta iniciativa és “una mostra de la bona sintonia entre el sector turístic i l’Ajuntament“. Moreno considera que esdeveniments així ajuden a consolidar “Salou com a un referent esportiu mundial”.
Luis Tunez, director comercial de Viajes Olympia, ha agraït la confiança d’ESEI en el municipi de Salou i en el turoperador com a soci. El director també ha demanat organitzar un nou torneig en la temporada d’hivern per tal de “continuar fomentant la desestacionalització”.
Més enllà de l’àmbit competitiu, l’esdeveniment generarà un important moviment de visitants a la ciutat. Jugadors, tècnics, familiars i acompanyants ompliran hotels, restaurants i establiments comercials durant diversos dies, contribuint a reforçar l’activitat turística i econòmica del municipi en l’inici de la temporada estival.
Des de l’organització destaquen que la Salou ESEI Cup vol ser molt més que una competició esportiva, promovent valors com el respecte, l’esforç, el treball en equip i la convivència entre joves de diferents cultures.




