L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant se sumarà un any més a la Setmana Europea de la Mobilitat, que enguany se celebrarà del 16 al 22 de setembre, amb dues activitats obertes a la ciutadania: una caminada popular i una pedalada urbana. Amb aquestes propostes, el consistori vol fomentar hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables, així com sensibilitzar la població sobre la importància de reduir la contaminació i millorar la qualitat de l’aire.
La Setmana Europea de la Mobilitat 2026 manté el lema “Mobilitat per a tothom” i posa el focus en la justícia intergeneracional. Aquesta perspectiva reivindica la necessitat de garantir que totes les persones, independentment dels seus ingressos, lloc de residència, gènere o capacitats, puguin accedir a un transport de qualitat i sostenible, tant les generacions actuals com les futures.
Caminada popular fins a Masboquera
La primera activitat programada serà una caminada popular el divendres 18 de setembre, amb sortida a les 9.30 h des de la plaça dels Drs. Gil-Vernet de Vandellòs.
El recorregut, d’uns 5 quilòmetres, arribarà fins a Masboquera i inclourà un punt d’avituallament a la plaça Santa Isabel, a mig trajecte, on les persones participants podran descansar i hidratar-se. Un cop finalitzada la caminada, es farà el recorregut de tornada fins a Vandellòs.
Pedalada urbana per a totes les edats
L’endemà, dissabte 19 de setembre, tindrà lloc una pedalada urbana, amb sortida a les 10 h davant de la Casa de la Vila de l’Hospitalet de l’Infant.
L’activitat proposa un recorregut de 6 quilòmetres pels carrers del nucli urbà i comptarà amb un punt d’avituallament a la Casa de la Vila a l’arribada. Es tracta d’una proposta adreçada a persones de totes les edats i nivells, que té com a objectiu fomentar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport quotidià, saludable i respectuós amb el medi ambient. CLICA AQUÍ PER CONSULTAR EL RECORREGUT DE LA PEDALADA.
Un compromís amb la mobilitat sostenible
Amb l’organització d’aquestes activitats, l’Ajuntament vol contribuir als objectius de la Setmana Europea de la Mobilitat i promoure una reflexió sobre els canvis que es poden impulsar en l’ús de l’espai públic per afavorir una mobilitat més sostenible.
Les activitats estan organitzades pel departament de Mobilitat de l’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, amb la col·laboració de l’Àrea d’Esports municipal, l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant i la Penya Ciclista de l’Hospitalet de l’Infant.




