El Clúster TIC Catalunya Sud i el centre tecnològic Eurecat han formalitzat un acord de col·laboració per contribuir a accelerar la transformació digital de les petites i mitjanes empreses de la demarcació de Tarragona. La col·laboració s’emmarca en el projecte de l’Oficina Acelera Pyme Tarragona d’Eurecat i permetrà sumar les capacitats i el coneixement de les dues entitats per afavorir l’adopció de
tecnologies digitals al teixit empresarial. En el marc d’aquesta col·laboració amb Eurecat, el Clúster TIC Catalunya Sud oferirà suport tècnic al projecte i participarà en la dinamització i difusió de les activitats, així com en l’organització de jornades de transferència de coneixement adreçades a les empreses. Entre les actuacions previstes hi ha la identificació de proveïdors de tecnologies digitals per incorporar-los al mapa d’aquesta Oficina Acelera Pyme, així com la participació en l’organització i la realització de jornades formatives. Aquestes actuacions tenen com a objectiu connectar les empreses amb solucions tecnològiques i coneixement especialitzat, i facilitar que puguin identificar oportunitats de digitalització i avançar en la incorporació de noves eines i processos.
Pablo Mazón, president del Clúster TIC Catalunya Sud i CEO de Movertis, ha destacat que amb aquest acord “el TIC Sud continua treballant per apropar la tecnologia a les empreses de diferents sectors i impulsar un ecosistema digital més connectat, capaç de
contribuir a la competitivitat i al desenvolupament econòmic de la Catalunya Sud”.
En paraules del gerent territorial d’Eurecat a la Catalunya Sud, Ignasi Papell, “la transformació digital de les empreses requereix combinar coneixement tecnològic, proximitat al teixit empresarial i col·laboració entre els agents del territori”. En aquest sentit, ha apuntat, “des d’Eurecat treballem perquè la innovació arribi també a les petites i mitjanes empreses del teixit empresarial local i es tradueixi en impacte real i en competitivitat. L’aliança amb el Clúster TIC Catalunya Sud ens permet reforçar aquesta connexió entre les necessitats de les empreses i les capacitats tecnològiques del territori, facilitant que la digitalització es concreti en noves oportunitats de negoci i en processos més eficients”.
Fruit de l’acord, aquest mes d’octubre s’han programat conjuntament ja les primeres sessions en línia adreçades a empreses, centrades en els conceptes bàsics de ciberseguretat i en la incorporació d’agents d’intel·ligència artificial per a petites i mitjanes empreses.
L’Oficina Acelera Pyme d’Eurecat a Tarragona, coordinada per Jordi Carbonell per part del centre tecnològic Eurecat, té com a objectiu impulsar la transformació digital de les petites i mitjanes empreses i facilitar-los l’adopció de tecnologies digitals i solucions adaptades a cada sector i grandària d’empresa.
L’oficina ofereix a les empreses serveis gratuïts adaptats a les seves necessitats, entre els quals destaquen el diagnòstic del nivell de maduresa digital, la vigilància tecnològica, l’organització de jornades formatives i l’assessorament i acompanyament per identificar
oportunitats de digitalització i eines i tecnologies clau. També posa a disposició del teixit empresarial un mapa de proveïdors tecnològics del territori i exemples de casos d’èxit, amb la voluntat de connectar les necessitats de les pimes amb les capacitats de l’ecosistema digital i afavorir l’adopció efectiva de noves tecnologies.




