Inici La Guia del Camp El Consell Comarcal del Tarragonès impulsa una campanya per fomentar el reciclatge

El Consell Comarcal del Tarragonès impulsa una campanya per fomentar el reciclatge

El Consell Comarcal del Tarragonès referma el seu compromís per generar un entorn més saludable i sostenible impulsant una campanya de sensibilització sobre el reciclatge als centres educatius de la comarca. La iniciativa té com a objectiu fomentar hàbits més sostenibles entre infants i joves, especialment pel que fa a la reducció de residus generats a l’hora de l’esmorzar. Per aquest motiu, la campanya s’adreça a l’alumnat des d’Educació Primària fins a 2n d’ESO.

L’acció consisteix principalment en el lliurament d’embolcalls reutilitzables per a entrepans a l’alumnat participant, amb l’objectiu de reduir l’ús de paper d’alumini i d’envasos d’un sol ús. Així mateix, s’ha elaborat un tríptic informatiu amb indicacions i consells per aconseguir un reciclatge més eficient.

Actualment, s’està duent a terme una tasca de contacte amb diversos municipis de la comarca per oferir aquests serveis. En municipis com la Canonja, Torredembarra, Roda de Berà i el Catllar ja s’ha iniciat la distribució dels materials als centres educatius perquè l’equip docent els pugui fer arribar a l’alumnat, mentre que el contacte amb la resta de centres continua obert.

Per completar la tasca de sensibilització, també s’ofereix als centres que ho sol·licitin una xerrada informativa adreçada als tutors i tutores per explicar el funcionament de la campanya i orientar-los en el tractament de continguts sobre reciclatge i sostenibilitat a l’aula. Així mateix, es poden organitzar sessions amb la participació d’un tècnic de l’Àrea de Medi Ambient del Consell, tant per donar suport al professorat com per adreçar-se directament a l’alumnat.

La campanya s’impulsa des de l’àrea de Medi Ambient, mentre que el desenvolupament del procés recau en el perfil contractat a través del programa Joves en Pràctiques, subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) i la Unió Europea. Aquesta persona és l’encarregada de facilitar la informació al professorat dels municipis i d’impartir les xerrades adreçades a l’alumnat.

Rate this post