Inici Actualitat 3a edició del Muses Festival

3a edició del Muses Festival

El Muses Festival celebra la seva tercera edició amb una programació més àmplia i consolida la seva presència al Camp de Tarragona. El festival tindrà lloc entre els mesos d’octubre i novembre, amb activitats repartides en diversos espais patrimonials dels municipis de Reus, Falset, Valls, l’Hospitalet de l’Infant, l’Espluga de Francolí, Santes Creus i Tarragona. La iniciativa compta amb el suport de la Regidoria de Cultura i Política Lingüística i de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials.

La programació reuneix artistes de reconegut prestigi com Martirio, Ana Curra, Judith Neddermann o Júlia Colom, al costat de creadores emergents i projectes interdisciplinaris que dialoguen amb el patrimoni, la memòria, la sostenibilitat i les noves formes d’expressió artística.

El festival aposta per la descentralització amb l’objectiu d’apropar propostes de qualitat a diferents municipis i equipaments, i estableix aliances amb institucions, entitats i empreses compromeses amb el desenvolupament cultural i social del territori.

“La voluntat del Muses és impulsar i donar visibilitat a l’escena musical femenina, promovent la igualtat d’oportunitats i la diversitat. Alhora, la sostenibilitat ambiental i la posada en valor del patrimoni històric i arquitectònic es consoliden com a eixos fonamentals del projecte. Busquem també la bellesa i l’harmonia entre la música, les artistes i els espais que les acullen, transformant llocs singulars del territori en espais vius de creació, emoció i trobada”, han explicat Almudena Nula i Marco “Ecléctico”, impulsors del Muses Festival.

Aquesta edició també incorpora projectes que connecten art i sostenibilitat, com la proposta de Sumi with Soul, que transforma materials recuperats en una instal·lació artística i una performance, reforçant el compromís del festival amb l’economia circular i la sensibilització ambiental.

“Des de l’Ajuntament de Reus reafirmem el nostre compromís amb la igualtat i amb la promoció de projectes que impulsen la participació i la visibilització de les dones en l’àmbit cultural. El Muses Festival és un exemple d’aquesta voluntat, ja que integra la perspectiva de gènere i la diversitat en la creació artística i en els espais d’oci de la ciutat”, ha destacat Anabel Martínez Serrano, regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials.

“Celebrem que el Muses Festival continuï creixent tant en qualitat artística com en nombre de municipis, espais i aliances, i es consolidi com un projecte de referència al territori”, ha ressaltat Daniel Recasens, regidor de Cultura i Política Lingüística.

Programació Muses 2026

Judit Neddermann: 3 d’octubre, a les 20.30 h, al Teatre l’Artesana de Falset


Cançó d’autora / Pop / Folk mediterrani

Entrada anticipada: 15 € – Entrada  general: 18 €

Júlia Colom: 16 d’octubre, a les 20.30 h, a l’Església de Sant Francesc de Valls

Folk mallorquí / Pop / Electrònica

Entrada anticipada: 8 € – Entrada general: 10 €

Raquel Lúa: 17 d’octubre, a les 20.30 h, al Centre Cultural Infant Pere de l’Hospitalet de l’Infant


Cançó d’autora / Música d’arrel / Folk mediterrani

Entrada anticipada: 8 € – Entrada general: 10 €

Los Sara Fontan: 23 d’octubre, a les 20 h, al Jardí de l’Institut Salvador Vilaseca de Reus

Música experimental / Electrònica / Punk instrumental

Entrada gratuïta amb reserva prèvia

Ölivias: 24 d’octubre, a les 20 h Museu Terra, a l’Espluga de Francolí

Música experimental / Veu i cordes / Poesia sonora

Entrada gratuïta amb reserva prèvia

Reines del Mambo: 31 d’octubre, a les 21 h, a Santes Creus

Folk / Arrel / Mestissatge

Entrada gratuïta amb reserva prèvia

Núria Andorrà: 7 de novembre, a les 20 h, al Mèdol – Centre d’Art Contemporànies de Tarragona

Percussió contemporània / Improvisació / Experimentació sonora

Entrada: Gratuït amb reserva prèvia

Ana Curra: 14 de novembre, a les 21 h, a Lo Submarino de Reus

Punk / Postpunk / Movida madrilenya

Entrada anticipada: 18 € – Entrada general: 20 €

Sumi (exposició): del 12 al 15 de novembre, al Castell del Cambrer de Reus. Inauguració el 12 de novembre a les 20 h

Art tèxtil / Sostenibilitat / Memòria

Entrada gratuïta

Arantxa Sagardoy i Alfredo Bravo: 12 de novembre, a les 20.30 h, i 15 de novembre, a les 18 h, al Castell del Cambrer de Reus

Dansa contemporània / Coreografia / Investigació del moviment

Entrada gratuïta amb reserva prèvia

Anna Amigó: 20 de novembre, a les 19.30 h, al Museu de Reus – La Llibertat

Música d’arrel / Arpa celta / Cançó tradicional

Entrada gratuïta amb reserva prèvia

Martirio: 21 de novembre, a les 21 h, al Teatre Bartrina de Reus

Copla / Flamenc / Jazz / Cançó llatinoamericana

Entrades: anticipada: 20 € pisos i  22 € platea  / general: 22 € pisos i 24 € platea

Les entrades dels concerts de pagament es poden adquirir a través del web oficial del festival. Les activitats gratuïtes requereixen, en alguns casos, reserva prèvia a causa de l’aforament limitat.

Rate this post

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.