El Centre de Lectura acull la conferència ‘La circularitat de l’aigua en el sector químic de Tarragona’

L’empresa AITASA (Aigües Industrials de Tarragona, S.A.), va realitzar la conferència “La circularitat de l’aigua en el sector químic de Tarragona” el Centre de Lectura de Reus. La xerrada que va anar a càrrec de Marc Fargas, conseller delegat d’AITASA, s’emmarca en el cicle sota el tema: L’AEQT i la sostenibilitat del sector químic de Tarragona que s’està desenvolupant al llarg d’aquest mes de març a la sala Emili Argilaga del Centre de Lectura.

Marc Fargas va explicar que prop d’un 20% del consum d’aigua per consum industrial és aigua regenerada procedent d’aigües residuals urbanes tractades, que en un altre cas anirien al mar. Fargas va afegir que es va obtenir una ampliació de la concessió de les aigües regenerades per augmentar el volum reutilitzat. Així, l’objectiu és passar a una capacitat de 9 hm3/any, la qual cosa permetrà assolir la fita que prop del 30% del total d’aigua industrial consumida pel sector químic de Tarragona sigui regenerada.

El següent repte va indicar el conseller delegat d’AITASA és construir una nova planta de regeneració, en aquest cas d’aigües residuals industrials de l’emissari conjunt. Els estudis pilot per convertir aquest projecte en una realitat ja estan en marxa. L’objectiu és que la indústria assoleixi al voltant de 45% de consum d’aigua recirculada.

Fargas va finalitzar la seva presentació destacant que les infraestructures d’AITASA reforcen la competitivitat del territori, ja que són un actiu de gran valor pel Complex Petroquímic de Tarragona per tal de consolidar-lo com un referent a nivell mundial pel que fa a la regeneració i reutilització de l’aigua industrial.

La pròxima sessió del cicle serà el pròxim 31 de març sota el títol “L’aposta del sector per la circularitat de matèries primeres i productes, casos d’èxit”.

Rate this post