Inici La Guia del Camp El meteoròleg Alfred Rodríguez Picó inaugurarà divendres les XXXII Jornades Culturals de...

El meteoròleg Alfred Rodríguez Picó inaugurarà divendres les XXXII Jornades Culturals de Vandellòs

El proper divendres 26 d’abril començaran les XXXII Jornades Culturals de Vandellòs, organitzades pel Centre Cultural, Esportiu i Recreatiu de Vandellòs (CCERV), amb el patrocini de l’Ajuntament i la col·laboració de diverses entitats. La inauguració anirà a càrrec de l’alcalde, Alfons Garcia; de la presidenta del CCERV, Rosa Saladié; i del conegut meteoròleg i presentador de ràdio i televisió Alfred Rodríguez Picó, que impartirà una conferència titulada “El canvi climàtic i com ens poden afectar els efectes meteorològics”, a partir de les 19 h, a l’Auditori.

Amb aquest acte es donarà el tret de sortida a una edició dedicada a la Taula Periòdica dels Elements Químics. D’aquesta manera, aquest 2019 Vandellòs se sumarà a la celebració de l’Any Internacional d’aquesta Taula, per commemorar el 150è aniversari d’un dels descobriments més significatius de la ciència i per donar a conèixer a la ciutadania la importància de la química en la nostra vida quotidiana.

Sobre aquesta temàtica tractaran, així doncs, algunes de les activitats programades fins al 25 de maig: la xerrada i demostració pràctica sobre la química i la pirotècnica “La química del foc”, a càrrec de Quim Gil de la Pirotècnia Estalella, prevista per al 17 de maig, a les 20 h a Ca la Torre; i la conferència experimental sobre els elements químics que hi ha al nostre voltant, a càrrec de Marc Boada, divulgador científic, escriptor i ex presentador del programa “Quèquicom” de la Televisió de Catalunya, del dissabte 18 de maig, a les 17.30 h, a la sala polivalent del pavelló de Vandellòs. La pintada mural que es farà el dissabte 25 de maig, a partir de les 16 h, al camp de futbol també tindrà com a temàtica la Taula Periòdica dels Elements Químics.

A banda d’aquestes propostes relacionades amb la química n’hi haurà d’altres, de diferents tipus: un taller-demostració de com fer sabó artesanal, un tast de vermuts, una exposició dedicada al famós científic anglès Charles Darwin i les seves descobertes sobre l’evolució; una xerrada sobre la geologia a Vandellòs seguida d’una reconstrucció d’un marge de pedra seca; una xerrada sobre l’oli de ginebre i una excursió per veure les pintures rupestres de la Cova de l’Escoda de Vandellòs.

També hi ha programat un concert de la cantautora i periodista cultural de les Terres de l’Ebre Montse Castellà, una festa familiar amb concurs de paelles i ball, una tirada intercomarcal de bitlles i la 3a jornada-marxa nòrdica. Més detalls a: www.vandellos-hospitalet.cat

Rate this post