Serra Carbonària

Ester Borràs Giol.

Petita serra que fa de divisòria entre les comarques de l’Alt Camp i la Conca de Barberà i que ofereix boniques vistes cap al mar. Sortirem de Prenafeta seguint el Camí del Císter en direcció a Figuerola i Santes Creus, que encara conserva bocins de camí empedrat.

Des del coll de Prenafeta podríem anar directament a Miramar, però ja hi farem cap més tard, ja que primer pujarem a les ruïnes del Castell de Prenafeta.

El sender passa pel mig del bosc i per la vora de les restes d’antics edificis fets de pedra, entre ells l’església de Sant Salvador, que encara conserva el sostre i algunes voltes. Per arribar al castell, a la font de Sant Salvador ens desviarem cap a l’esquerra tot passant per unes escales de pedra. Un cop dalt gaudirem de la bona vista que hi ha sobre la Conca de Barberà, amb les serres del Prepirineu al fons. Reculem cap a la font de Sant Salvador i continuem en direcció a Figuerola. La nostra intenció és pujar al Tossal Gros, primer per una pista ample i després per sender, tots dos ben costeruts.

El cim val la pena per les seves vistes, des del mar fins als Pirineus, Montserrat i les muntanyes de Vandellós. Baixem del Tossal Gros per un sender que fa cap altra vegada a la pista. Ara sí que ens dirigirem cap a Miramar, un petit nucli que fa honor al seu nom. Ja a Miramar, pujarem cap a dalt a l’església i continuarem en direcció a Lilla. Quan s’acaba la pista i comença el sender hi ha un pal indicador del GR 7. Aquí tenim dues opcions: arribar a Lilla i des d’allà tornar a cap a Prenafeta tot passant per la Barceloneta per un còmode camí, o aventurar-se per la carena de la Serra Carbonària.

En aquest segon cas, després d’haver passat per sota del tossal de la Somerota, haurem d’agafar un senderó marcat amb alguna marca de pintura blanca i alguna fita.

Després de carenejar una bona estona, ens endinsarem pel bosc i arribarem al camí que uneix Prenafeta amb el coll de Prenafeta. Aquí ja només ens queda girar cap a l’esquerra, de baixada, per tornar al poble

Rate this post

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.