El Servei d’Intervenció Socioeducativa Itinerant del Tarragonès (SIS) organitza aquest estiu els SIS Games, un projecte al que s’ha convidat a desenes de joves de 19 municipis de la comarca a una dinàmica competitiva des de la col·laboració a través de proves lúdiques i educatives. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és promoure el creixement personal i social de les joves mitjançant activitats en equip que fomenten la cohesió grupal, la participació i la convivència, des del lleure i l’activitat esportiva per un ús del temps i unes relacions saludables.
Durant el mes de juliol s’han dut a terme diverses jornades de dues hores de durada amb activitats als municipis de Constantí, el Morell, els Pallaresos, Torredembarra, Roda de Berà i Altafulla, així com dues sortides al Saltapark de Cambrils. La competició va culminar el 16 de juliol amb la Gran Final al pavelló municipal de la Pobla de Mafumet. Aquesta jornada de cloenda va reunir 60 noies i nois de les localitats participants i es va tancar amb la proclamació de l’equip d’Altafulla, Vespella de Gaià i la Nou de Gaià com a guanyador. L’equip
de Roda de Berà i Creixell va ser el segon classificat; i l’equip dels Pallaresos, Perafort, la Secuita i el Catllar el tercer, tot i ser una victòria compartida entre tots els participants.
Aquest projecte per adolescents segueix la línia de treball com altres accions dutes a terme amb els equips de serveis socials bàsics del consell comarcal, com l’activitat ‘En Positiu’, adreçada a mares, pares i persones cuidadores, on mitjançant tres sessions grupals conduïdes per educadores socials s’ofereixen estratègies d’autocura i d’afrontament de l’estrès i de gestió emocional.
En el treball amb els adolescents a més de fomentar el treball en equip i la relació entre joves de diferents municipis, el projecte SIS GAMES també busca contribuir a la prevenció de conductes de risc, de desconnexió, soledat o conflictes entre iguals o familiars.
Tècnics i professionals dels Serveis d’intervenció socioeducativa del Tarragonès encarregats de l’organització i dinamització de les dues propostes valoren que la iniciativa ha fomentat un alt nivell de benestar a les participants, tant per la relació amb altres persones com per el foment de la cooperació en espais amables i activitats dirigides amb el suport dels ajuntaments on s’han desenvolupat. Així mateix, ha millorat les habilitats socials, comunicatives i emocionals dels tot afavorint el respecte entre joves de diferents municipis. Més enllà de potenciar aquests aspectes individuals, projectes d’aquest caire ajuden a consolidar vincles positius entre els joves i famílies que compten actualment amb l’acompanyament de l’equip de professionals dels serveis socioeducatius.




