Avui dijous 13 de març, a les 19:00 h, s’inaugura a Cal Massó l’exposició “Vestint el diable. Una visió contemporània”, organitzada pel Ball de Diables de Reus amb la col·laboració de la regidoria de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus. L’exposició pret&eacu te;n posar en valor el model històric dels balls de diables tradicionals propis del Camp de Tarragona agafant els vestits de Reus com a inspiració; considerats avui patrimoni material per la seva confecció, alguns datats del segle XIX.
Diversos artistes de diferents disciplines han pres de referència aquestes peces úniques i n’han fet art; una experiència que, segons explica la comissària de l’exposició Raquel Ferret “és l’exemple de com la tradició no caduca, ens interpel·la i identifica, i ens permet generar patrimoni nou”.
A més, tal com apunta la presidenta del Ball de Diables de Reus, Alba Robert, “esperem que veure els nostres vestits fets art contribueixi a posar en valor la cultura del foc i la importància dels diables a la festa”.
La mostra ha convertit Cal Massó en un espai on els artistes han pogut trencar límits i, per primera vegada, jugar amb el foc a pinzellades. S’hi podran veure pintures i quadres de diferents tècniques i, fins i tot, una mostra de conjunt tèxtil.
Per Daniel Recasens, regidor de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus, aquesta exposició suposa “una nova col·laboració que engreixa la programació de Cal Massó, que casa Cultura Popular i Contemporània, ens permet conèixer el talent artístic del territori i subratlla el pes específic dels diables a la nostra ciutat”.
L’exposició es podrà visitar de dilluns a divendres, des del 13 al 26 de març, en horari de 17:30 h a 19:30 h. Aquesta tarda, en el moment de la inauguració, es podrà gaudir d’una breu visita comentada.