Inici Actualitat El Museu de Reus organitza quatre visites guiades aquest setembre

El Museu de Reus organitza quatre visites guiades aquest setembre

El Museu de Reus organitza quatre visites guiades aquest setembre

Les visites estan programades tant al Museu d’Art i Història de Reus, al Museu Salvador Vilaseca i a la Bòbila del Sugranyes i cal reservar per participar-hi

El Museu de Reus ofereix aquest mes de setembre quatre visites guiades adaptades a les restriccions sanitàries actuals. Els grups de visitants s’han reduït a sis persones més el guia corresponent, per tal de mantenir les distàncies de seguretat, i és obligatori l’ús de mascareta. Les visites programades són les següents: 

•  Visita guiada a l’exposició “Ara toca festa”. Divendres 18, a les 18h i a les 19 h. Dissabte 19, a les 11h i a les 12 h. 
Recorregut per l’exposició sobre el patrimoni festiu exposat al Museu d’Art i Història de Reus, núm. 13 de la plaça de la Llibertat. Aquesta exposició vol fer (re)viure i sentir les festes majors reusenques, més enllà dels dies de la seva celebració, al mateix temps que vol donar a conèixer els trets bàsics de la seva història, els seus components i els costums que en formen part.

• Visita guiada al núm. 59 del raval de Santa Anna, “Un banc de tresors”. Dissabte 12, a les 11h. Itinerari per l’edifici del Museu Salvador Vilaseca, on s’explica la funció per a la qual fou construït; es presenta l’arquitecte Pere Caselles; es visiten espais no oberts al públic (cambra cuirassada, terrat…) i es desxifren els elements decoratius de la façana, per a entendre llur simbologia.

 Visita guiada a la Bòbila del Sugranyes, dissabte 19 a les 17h i a les 18 hores (3 euros). Situada a l’entrada de la ciutat, al costat esquerre de l’autovia de Reus a Tarragona, és un bon exponent de l’activitat productiva d’elements ceràmics per a la construcció, molt present a la ciutat fins a mitjan segle XX. És una construcció bastida amb toves i maons, de planta poligonal, amb una fumera central que sobresurt de l’àrea inferior del forn, la qual presenta diverses boques radials i una galeria de circulació perimetral. 

• Visita guiada a l’exposició “Coses de Reus”. Dissabte 26, a les 11 hores. Visita a la mostra que ocupa la sala central del Museu d’Art i Història (plaça de la Llibertat, 13). A través de peces dels fons històric, artístic, etnològic i gràfic del Museu, ens apropem a la història de la ciutat des de l’època medieval.

Per reservar les entrades i invitacions als dos museus cal fer reserva prèvia. Es pot fer presencialment al Museu de la plaça de la Llibertat, 13, i al Museu del raval de Santa Anna, 59, de dimarts a dissabte (dies laborables), d’11h a 14 hores i de 17h a 20 hores, on també acute; es pot gaudir de les exposicions. Per internet al web www.museudereus.cat, on també es pot gaudir del Tour virtual. Per a més informació es pot trucar al telèfon 977010660. 

Rate this post