Inici Actualitat El taller de dansa adaptada ‘SomNiu Dansant’ obre la nova edició del...

El taller de dansa adaptada ‘SomNiu Dansant’ obre la nova edició del Festival COS

El Festival de Moviment i Teatre Gestual COS escalfa motors amb la realització del taller SomNiu Dansant, amb el coreògraf i ballarí Marc Jubete, i que va destinat a les escoles d’educació especial de Reus: el Centre d’Educació Especial Alba, l’Escola Nostra Senyora del Mar i l’Escola Font del Lleó.

Marc Jubete Bascompte, representant el col·lectiu SomNiu, i conjuntament amb ReusCultura i el COS, han iniciat aquest projecte de dansa adaptada en el marc del festival i amb la intenció d’apropar la dansa a la ciutadania i utilitzar-la com a motor de cohesió, integració i benestar social.

El Col·lectiu SomNiu es forma inicialment per una producció artística, amb el suport del Consorci del Teatre Fortuny, que s’estrenarà al mateix Teatre Fortuny el dia 3 de juny de l’any vinent. Paral·lelament, SomNiu impulsa un projecte social que pretén apropar l’art a tots els racons del territori on sigui beneficiosa la seva interacció.

Amb el taller que s’ha fet aquests dies de dansa adaptada, es vol donar un servei a aquest col·lectiu en concret a través de la dansa com a canal i amb la finalitat de proporcionar un benestar físic i anímic als i les participants que formen part d’aquest projecte inclusiu.

Utilitzant la dansa com a llenguatge ancestral, o el llenguatge de l’ànima com moltes persones la qualifiquen, s’han organitzat uns tallers que, responent a les necessitats requerides per cada grup, generin una consciència corporal i espacial a través de diferents activitats, i un sentiment grupal que les uneixi i empoderi.

COS 2022
La programació del Festival de Moviment i Teatre Gestual COS 2022 comença el divendres 21 d’octubre i s’allarga fins a aquest diumenge. Daniel Recasens, regidor de Cultura i Ciutadania, ha explicat que “la programació la integren companyies de llenguatges expressius molt diferents, creació contemporània, com sovint, per a sala i carrer i des de disciplines necessàriament cada cop més connectades”.

El regidor ha afegit que “Estic convençut que hi sabreu trobar aquell espectacle que us emocioni i us estiri perquè —sense fugir de la pròpia essència del festival— representa una diversitat que persegueix la voluntat d’arribar a públics igual de diversos, com pot ser l’espectacle dirigit a la canalla més petita de las casa, el zero-quatre. Obrirem plaça des del Mercadal amb l’espectacle “Hem de parlar” ; i el comiat arribarà de la mà de la Coordinadora d’Escoles de Dansa Autoritzades de Reus, una estructura amb un pes indefugible i que, per tant, com ja hem explicat sovint, ha de jugar-hi un paper clau a la recerca continua d’aquest talent local que només és possible a través de l’existència d’oportunitats com la que aquests festivals ens permet”.

Tota la programació es pot consultar a la web del COS 2022.

Rate this post