Montserrat: Agulles i Frares Encantats

Ester Borràs Giol

A Montserrat s’hi ha d’anar de tant en tant, encara que només sigui per fer-hi un recorregut fàcil com aquest.

Sortirem del Coll de Can Maçana, actualment una zona d’esbarjo i aparcament on cal pagar els cap de setmana i festius.

L’itinerari comença per una pista que ens pot semblar avorrida, però que té l’alicient de portar-nos fins als Pallers, unes roques curioses que queden separades de les agulles que tan criden l’atenció a Montserrat.

Després de distrure’ns més o menys estona pels Pallers, ens enfilarem. A partir d’aquí ja tot seran senders. Anirem en direcció al refugi Vicenç Barbé, tot passant pel frondós, però sec, torrent dels Cirerers. Poc abans del refugi haurem enllaçat amb les marques del PR C-78, que també venen de Can Maçana per un recorregut més curt que passa pel camí de la Portella.

Des del refugi seguim el PR en direcció al Pas del Príncep, deixant de banda la Canal Ampla. Just al tombant del Pas del Príncep se’ns obre una bonica perspectiva del sector de les Agulles. Totes ja tenen nom (la Monja, el Lloro, la Cua de Bacallà…), però això no atura pas la imaginació.

Continuem caminant i passem per la balma i la font (seca) de l’Esllavissada fins que arribem al senyalitzat com a Coll de Port, tot i que sempre se l’ha conegut com a Coll de Porc. Aquí hi ha un cruïlla de senders. Cap a la dreta ens n’aniríem cap a la banda oriental de Montserrat. Per l’esquerra arriba (o marxa) la versió equipada de la travessa dels Frares Encantats.

Nosaltres baixarem cap a Can Maçana. Després de passar un tram amb algun petit pas aeri, al peu mateix de les parets impressionants dels Frares Encantats, continuarem baixant fins a enllaçar amb el GR 172, que ens portarà fins a Can Maçana altra vegada per pista.

Abans, però, just després d’un revolt, a mà esquerra ens quedaran una formació rocosa molt característica (la Cadireta) i també la Roca Foradada, on es pot arribar si es vol.

GEPEC

Consulteu l’agenda a: www.gepec.cat

Més informació:

977 331 142 o secretaria@gepec.cat

Rate this post

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.