Inici La Guia del Camp Nova edició de la Fira Tastera

Nova edició de la Fira Tastera

Comença la Fira Tastera a diversos punts del Tarragonès, una cita lúdica i educativa que convida grups d’infants, joves i les seves famílies a gaudir d’activitats comunitàries sota el lema “Jugant aprenem el món”. La fira recorrerà un total de 14 municipis d’arreu de la comarca fins l’11 de juny.

Com cada any, el Servei d’Intervenció Socioeducativa del Tarragonès (SIS Itinerant), gestionat pel Consell Comarcal, organitza aquest final de curs d’activitats del projecte TASTA (Tallers d’Acció Socioeducativa del Tarragonès) i els Centres Oberts, amb el suport dels equips educatius i dels ajuntaments participants.

Els mateixos participants del projecte TASTA són els encarregats d’organitzar la festa i dirigir les dinàmiques proposades. A més de potenciar la participació comunitària, cada participant treballa amb material reutilitzat, recollit als municipis. Amb això, no només es vol transmetre unió, sinó també cura, sostenibilitat i responsabilitat pel nostre entorn.

Durant les primeres sessions d’aquest “tour”, que compta amb el suport constant de l’equip d’educadors i educadores del SIS Itinerant, s’ha pogut gaudir d’una gran participació i d’un excel·lent funcionament dels jocs programats. La fira promou el joc com a eina de convivència, creativitat i inclusió, oferint música, tallers i berenars per a tota la família.

Novetats del 2026
Aquest cop, la fira, amb els mateixos principis i estructura, ha presentat un seguit de novetats per enfortir la celebració i millorar l’experiència de les persones usuàries. Per primera vegada, la Fira Tastera arriba a la Secuita, ampliant així la presència del projecte i fent arribar aquesta experiència educativa a més famílies del territori.

Així mateix, s’ha contractat una animadora professional per conduir l’espectacle participatiu “La Tasteta i la clau de les festes”. Aquesta dinàmica està centrada en la recerca d’una clau perduda i posa en relleu el treball en equip, la imaginació mitjançant un sobre màgic reciclat, l’aprenentatge amb els colors i el respecte mutu.

Finalment, des del SIS s’ha habilitat un nou espai per a famílies amb infants de 0 a 3 anys, una mesura que coincideix amb el desplegament de la línia de suport familiar iniciada el passat mes de setembre a tot el territori. En aquest punt, un equip de professionals especialitzades en el desenvolupament evolutiu i relacional ofereix propostes de joc holístic, simbòlic i de construccions perquè els més petits puguin compartir-ho amb els seus cuidadors principals.

Programació Fira Tastera 2026
Encara queden forces dates per gaudir. Les següents es repartiran entre: la Pobla de Montornès i Altafulla el 2 de juny; Creixell i Torredembarra el 3 de juny; la Pobla de Mafumet el 4 de juny; els Pallaresos el 9 de juny i, per concloure, a Constantí i la Canonja l’11 de juny.

Rate this post