El Consorci del Teatre Bartrina de Reus ha aprovat una programació amb 15 espectacles i 2 sessions escolars, amb un total de 17 funcions, per al nou trimestre de Tardor 2018 que comenƧarĆ el dia 6 d’octubre, a les 20:00 h, amb l’estrena del muntatge Ā«RhumansĀ», de Rhum & Cia., un nou muntatge dirigit a tots els pĆŗblics.
Els espectacles programats corresponen a 1 muntatge de circ, 5 obres de teatre, el Festival COS, 5 concerts i 3 espectacles familiars (amb 4 funcions en total) per a infants de 3 a 12 anys. A banda d’aquesta programació oficial, el Bartrina acollirĆ 15 activitats mĆ©s, aixĆ com el Festival Memorimage durant el mes de novembre, i les sessions del Cine-club, en el qual hi haurĆ 8 dies de programació.
La regidora de Cultura, Montserrat Caelles, ha volgut destacar que Ā«el trimestre presenta un extens ventall d’espectacles de primer nivell que es podran veure durant tota la temporada i fins a Nadal. Es tracta d’una programació d’alt nivell i qualitat que una vegada mĆ©s farĆ que aquest espai escĆØnic de la ciutat sigui un referent de les arts escĆØniques a tot el territoriĀ».
En l’apartat musical destaca el cicle Ā«AccentsĀ» del qual, el Teatre Bartrina n’Ć©s co-organitzador i que inclou dos concerts: per un costat l’estrena del nou disc d’Obeses, titulat Ā«Fills de les estrellesĀ» i, per l’altre, una actuació de Toti Soler i Gemma Humet, que presentaran Ā«MĆ©s de 50 anysĀ». TambĆ© cal destacar el concert del 10ĆØ aniversari de la Sax Ars Band, el 27ĆØ aniversari dels viatges musicals Ā«El ToubabĀ» (que tindrĆ les entrades gratuĆÆtes), l’homenatge al Xesco Boix en l’apartat familiar i el concert de Nadal de l’Orquestra Camerata XXI. Enguany, amb motiu de la Ciutat de la MĆŗsica 2018 el Consorci del Teatre Bartrina ha tingut una especial cura en incloure a la programació del trimestre, una bona representació de la mĆŗsica produĆÆda a les comarques meridionals.
D’altra banda, la nova temporada del Teatre Bartrina repeteix l’experiĆØncia del Fòrum de l’Espectador posterior a diferents sessions de la programació. Es tracta d’un colĀ·loqui que es realitza en colĀ·laboració amb la Delegació a Tarragona del ColĀ·legi Oficial de Psicologia de Catalunya i on es conversa sobre les principals qüestions que planteja l’obra representada. Aquesta Ć©s una activitat que es fa des de fa tres anys i, a mĆ©s el proper octubre, es realitzarĆ una exposició al vestĆbul del Centre de Lectura amb les fotografies de tots els fòrums realitzats fins ara amb les companyies.
Pel que fa a teatre, s’ha programat l’estrena d’una nova producció del TEBAC, Ā«Mesura per mesuraĀ», de William Shakespeare, dirigida per Miquel Ćngel FernĆ”ndez. TambĆ© pujarĆ a l’escenari del Bartrina les actrius Emma Vilarasau i Mar Ulldemolins, amb l’obra Ā«Un tret al capĀ» de la Sala Beckett; la representació Ā«Mala bromaĀ», amb Anna SahĆŗn i Ernest Villegas, un dels ĆØxits de pĆŗblic de la temporada, o Ā«Les noies de Mossbank RoadĀ», de Bitó Produccions, amb Clara Segura, Marta Marco i la Cristina Genebat, dirigides per la SĆvia Munt.
Les entrades per al nous espectacles de programació es posaran a la venda el dia 12 de juny i s’activarĆ tambĆ© l’abonament de la temporada Ā«MĆ©s x menysĀ», aixĆ com l’abonament Ā«Menut Tardor 2018Ā» per als espectacles familiars programats. Destacar que Ā«El silenci d’HamelinĀ» va ser guardonat amb el premi FETEN 2018 a la millor proposta de teatre inclusiu per la seva adaptació a persones sordes, i destacar tambĆ© que Ā«Amb el cap clar i el cor netĀ» Ć©s un espectacle que barreja mĆŗsica i titelles, amb Fito Luri i Arnau Colom, i Ć©s una coproducció del mateix teatre Bartrina. Pel que fa a l’altre espectacle familiar el Ā«TripulaĀ» serĆ curiós perquĆØ es munta un globus a l’escenari.
PROGRAMACIĆ DEL BARTRINA 2018:
Dossier de la Programació de Tardor del Teatre Bartrina 2018