La tercera edició de ‘El Llindar’ torna a apostar per les companyies i els artistes del territori amb propostes d’arts en viu els divendres de juliol. Enguany, se celebrarà durant quatre jornades, afegint un dia més de programació. Els espectacles es faran en espais patrimonials que, habitualment, no es fan servir amb un propòsit cultural.
L’Ajuntament de la Selva del Camp, a través de l’àrea de cultura, i l’associació cultural Empelt organitzen aquest cicle els dies 3, 10, 17 i 24 de juliol. La programació que és d’accés lliure i gratuït, comptarà amb un amb un quartet de gralla, un espectacle de circ, el cantautor Èric Vinaixa i una recreació històrica.
El 3 de juliol, la formació de gralles Quatre Vents amb músics del Camp de Tarragona obrirà el cicle amb ‘Capritx català’, una proposta sonora als jardins de l’Abel Ferrater que obre la mirada de la música tradicional. Dues gralles dolces, una gralla baixa i una subbaixa conformen una agrupació inèdita i experimental que s’inspira en la formació de quartet de cambra de saxos, trompetes o corda, amb un repertori de música clàssica i moderna.
Els salouencs ‘Los Barlou’ portaran ‘DOES’ el 10 de juliol a les 20 h a la pista dels Ponts. És un espectacle divertit que es fixa en un tema seriós: la salut mental. Humor i malabars al servei d’una proposta per a tots els públics.
El 17 de juliol a les 20 h serà el torn d’Èric Vinaixa. El cantautor que va créixer a Miravet oferirà ‘La increïble vida del poeta anarquista Roc Llop’. Un viatge teatral, musical i poètic per la vida d’un ebrenc il·lustre. Les cançons i la sensibilitat d’Èric Vinaixa acompanyen els versos i la sorprenent vida del miravetà Roc Llop, anarquista, mestre, poeta, exiliat i víctima dels camps de concentració nazis. El concert es farà al claustre del convent de Sant Agustí que reobrirà les seves portes després d’anys sense cap mena de programació cultural al seu interior.
Finalment, el 24 de juliol a les 22 h, el selvatà Anton Ferraté es posarà a la pell del cardenal Cervantes. L’acció teatrealitzada es desenvoluparà a l’exterior del Castell del Paborde. La recreació convida a descobrir la Tarragona del segle XVI a través de la mirada del cardenal Gaspar Cervantes, arquebisbe i fundador de la Universitat i del Seminari Tridentí. A més, es fixarà en la relació del clergue amb el municipi del Baix Camp.




