Mola de Catí, per Ester Borràs Giol

La Mola de Catí, situada al Massís del Port, és un espai ple de coves i avencs. Els avencs són dels profunds, on per endinsar-s’hi farà falta material d’espeleologia, però de coves n’hi ha de totes menes. En aquesta excursió en visitarem dues que són accessibles a peu.

Volem recordar que cal ser molt curós quan s’entra en aquests espais, observarem estructures que han trigat moltíssims anys a formar-se i encara són coves vives, on el degoteig no para. Sortirem de la zona del Mascar, on haurem arribat seguint l’empinada carretera que ve de Roquetes.

Després de caminar una estoneta per pista, ens comencem a enfilar cap a l’altiplà de la Mola de Catí per un sender que va pujant més o menys progressivament. La primera cavitat que trobarem serà la Cova Petita del Rastre, de fet, ens hi haurem de fixar, perquè és molt habitual saltarse-la. A priori no té un al·licient especial, a no ser que no us faci res arrosegar-vos pel fang per accedir a una petita sala que sí que val la pena.

Seguim i arribem a una cruïlla on hi ha una piqueta indicadora: ens dirigim cap a la Cova del Rastre. Aquesta té dos braços, el més interessant dels quals és el de l’esquerra: aquí podrem començar a observar formacions boniques i curioses, que faran treballar la nostra imaginació.

Des d’aquí haurem de caminar una estona fins arribar a la Cova Cambra, que és vora el refugi lliure, a l’altra banda de la pista. També hi ha dos espais ben diferenciats. A la dreta ens cridarà l’atenció la gran balma que cobreix l’entrada del que és un passadís ple de blocs, un caos per on no és complicat transitar. Tot i això, la part espectacular és a la boca que hem deixat a mà esquerra. Després de resseguir un túnel, ens trobem amb una cova presidida per una columna immensa, on es pot accedir després de desgrimpar amb compte. Des de la Cova Cambra ja només ens quedarà tornar al Mascar, primer per pista i després per un sender força agradable.

GEPEC
Consulteu l’agenda a: www.gepec.cat
Més informació: 977 331 142 o secretaria@gepec.cat

Rate this post

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.