D’excursió a l’hivern

Ester Borràs Giol

Baixada de temperatures i és ara que ens ve de gust passejar-nos per aquelles solanes que tant evitem a l’estiu.

La cara sud-est del Montsant n’és una. Pujar a la Roca Corbatera, el seu punt més alt, no només ens ajudarà a escalfar-nos, sinó que, un cop dalt, tindrem ocasió de veure els cims nevats del Pirineu o ens enlluernarà el sol reflectit al mar.

Un recorregut a ple sol per arribar a la Roca Corbatera és el que surt de l’ermita de Sant Joan del Codolar. Ens enfilem pel grau de la Montserrat, un camí a qui ha donat nom l’ermitana que fa tants anys que viu allà. És dret, molt dret, però sense cap complicació. Passarem per sota els cingles de Sant Joan i un cop dalt, els recorrerem per damunt, amb unes vistes magnífiques d’aquesta banda del Priorat. Seguirem el sender fins a arribar a un trencall que ens permetrà enfilar-nos per la roca fins al cim. Aquí hi ha un monòlit d’homenatge a Artur Osona, un dels primers excursionistes que va dedicar temps a escriure ressenyes excursionistes, i, com ja he dit, en un dia assolellat unes vistes ben àmplies.

La baixada la farem pel camí més utilitzat per accedir a aquest cim. Passarem pel pla del Grau Gran i ens dirigirem cap a Albarca seguint el traçat del GR 171 fins a arribar al collet Roig o pla dels Hostalets. Aquí agafarem el Camí de la Llisera (Ruta dels Cartoixans) per tornar fàcilment a l’ermita de Sant Joan del Codolar.

Si us va l’aventura i sou persones atlètiques, en lloc de pujar pel grau de la Montserrat ho podeu fer pel grau dels Tres Esglaons.

I si teniu ganes d’escurçar l’excursió, poc després del pla del Grau, al collet de Miragüelos, surt un caminet, una mica malmès, que baixa directament al camí de la Llisera.

GEPEC

Consulteu l’agenda a: www.gepec.cat

Més informació:

977 331 142 o secretaria@gepec.cat

Rate this post

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.